Dress Nicely Mate

Verranzo

A fanboy , support with attitude

10 Responses

  1. HERMAN says:

    Very well done!! Dressin’ like that and no one will be surprised if one (or more) of those cute girls give you their phone number. See? You wouldn’t have it any other way.

  2. IndoPr0 says:

    Translating again!
    ——————————-
    Berpakaianlah dengan Rapi, Kawan!

    Saya sering mendengar perkataan buruk kepada fans JKT48. Persoalannya beragam, tapi yang paling mengkhawatirkan adalah orang-orang yang bau dan berpenampilan tidak rapi. Jujur, saya merasa sedih tentang situasi ini. Saya seorang fan juga, dan mengetahui para fans dilabeli sekejam itu, saya tidak dapat berbuat apa-apa kecuali menulis tulisan ini.

    Angga telah melakukan hal yang sangat baik dengan membuat tulisan tentang mengendalikan bau badan. Jadi saya akan mengurus penampilan tidak rapi. Anggaplah seperti ini, anda akan bertemu orang yang anda sayangi dan untuk menghargainya, anda harus nampak baik dan layak.

    Setiap orang berbeda dan memiliki selera masing-masing. Tapi berpakaian rapi adalah hal yang sopan yang diakui oleh orang-orang secara umum. Dan hal itu dapat membantu imej fans JKT48 di mata publik.

    Ini bukan panduan styling atau semacamnya, hanya beberapa tips agar nampak rapi dan layak. Tujuh tips di bawah adalah hal-hal yang benar-benar harus anda perhatikan pada pakaian dan penampilan anda.

    1. Rambut
    Sisir rambut anda, gunakan gel atau minyak rambut untuk membuatnya berkilau.

    2. Kemeja
    Menggunakan kemeja yang bersih dan rapi adalah wajib. Anda dapat membuat variasi dengan sweater/jaket hoodie atau mungkin t-shirt flanel agar nampak lebih kasual, cari yang mana yang paling nyaman menurut anda. Saya biasanya memilih kombinasi baju kerah dan T-shirt.

    3. Celana
    Apakah jeans model worn-out atau celana chino, pastikan anda merasa nyaman. Anda akan berkeliling di daerah f(X), jadi celana yang nyaman adalah barang wajib.

    4. Sepatu.
    Satu hal yang saya tidak tahan melihatnya adalah orang yang memakai sendal di daerah teater dan menunjukkan kuku-kuku kotor. Maksudku, anda akan pergi ke mall, jadi kenakanlah pakaian yang pantas. Sneakers adalah model sepatu yang paling banyak digunakan. Sneakers menjaga langkah yang ringan, dan tentunya menjaga penampilanmu.

    5. Tas
    Dalam kultur ota, anda selalu membawa lightstick, album photopack, bahkan OGB. Anda akan membutuhkan tempat untuk menjaga barang-barang penting anda. Bawalah tas berukuran sedang untuk menjaga barang anda tetap teratur. Saya memilih tas bahu kecil untuk menyimpan tas, dompet, dan sekotak rokok (TL note : The translator recommends you against smoking | Translator menyarankan anda untuk tidak merokok). Tas yang kompak membantu anda menghemat waktu pada pengecekan barang, jadi anda tidak kehilangan kursi duduk depan di teater.

    6. Aksesoris
    Hanya sebagai tambahan, jika anda membutuhkannya. Jam adalah hal pertama, anda akan menyesal ketika anda telat pada saat pengundian bingo hanya karena anda tidak menetahui waktu saat itu. Gunakan topi apabila matahari Jakarta terlalu terang bagi anda.

    7. Deodoran/Parfum
    Terakhir namun tidak kurang penting, deodoran atau parfum adalah hal wajib bagi orang yang aktif. Tetaplah segar dan percaya diri.

    Saya berharap tips tadi akan berguna bagi anda. Ambillah sebagai saran, bukan suatu hal yang wajib. Cheers!

  3. Tomo says:

    Hummm..Interesting 2 serial posts reffering to the manners of JKT48 theatergores. In general, do those “not-well” manners point out imature of the JKT48 fans? Are almost of all the JKT48 theatergores too young to understand the atmosphere that fx(?) mall has? Sure, I don’ have any piece of knowledge about fx. On the other hand, I try to think about Akihabara theater. How about Don Quixote building ? I just guess, just, Untill AKB reached the hot idol group, it took about 6 to 7 years. Probably in these years, AKB could not gather so many fans into the theater. Probably, in these 6 to 7 years, AKB did not have any opportunities to be complainted by the surrounding tenats. Again, Just guess, just. Don’t you think the explosive and quick (approx.1 year) popularity triggers these manner problems? Does it mean that the mature always need a time? But I hope that JKT48 will not be bashed by local society including fx tenants and the people who can touch the news or the gossip reffering to this JKR48 current atmosphere.

    • Haddad says:

      well, you could say it like that. JKT48 popularity has grew exponentially that the right attitude needed to firmly support it can’t follow it’s pace. on the other hand, the immaturity of the fans are also one of those things that helped JKT48 popularity grew. It’s a double edged sword.

      • Tomo says:

        A double edged sword. Comprehensive. I totaly agree with your idea. I think every idol needs them ( imatured fbig fans to grow ). popularity

  4. Verranzo says:

    i Think this article can be categorrized as out of topic on this site, but i can’t help since Angga did the same.
    Basically, to be nicely dressed is a common unwritten rules in society, and it’s a part of a well-mannered behaviour.
    I always think the fans are just a bit ignorant and lazy, the change must be started from now on for a better image.

    • Haddad says:

      I’ll be waiting for your @coolvvota48 account :lol:
      At least, I don’t have see anymore some heavily-sweating guys wearing worn-out white shirt of “Sketsa Oshiku”, that’s almost turned brown in color, just because he wants to be recognized by his oshimen

  5. Tokyo Pop says:

    JKT48ファンに対する非難の言葉はしばしば耳にすることがあるね。色々あるけど、僕が一番気になるのが身なりに無頓着なことだな。正直、この状況は少々嘆かわしく思っている。僕もファンの一人だし、自分がそんな風に思われるのも辛いので、この一文を書かずにはいられなかったんだ。

    Anggaさんが、すでに「いい匂いの男の作り方」についてすごくいい記事を書いているので、僕は無頓着な外見の事を書いてみようと思う。つまりはこう言うこと、ちゃんと然るべき外見を整えるのは、推しメンに会う時の気配りの基本なんだ。

    各人各様だし、好みも違うけれど、服装を整えるということは、誰もが求められるひとつの礼儀作法。それでこそJKT48ファンの格も上がるというものだ。

    これは別にお洒落ガイドみたいなことではなくって、ちゃんとした外見をするために、ちょっとしたヒントを紹介するだけのことだ。以下の7項目は、キミが自分の服装と見てくれに気を遣う場合に役立つと思う。
    (Pic1)

    1.ヘアー
    よく櫛を通して、ジェルやポマードでちょっとばかし光沢を出してみよう。

    2.Tシャツ
    清潔でこざっぱりしたものがマスト。セーターとかパーカーとうまく合わせよう。フランネルのシャツならもっとカジュアル感が出る。いずれにしろ着心地のいいものを選ぼう。僕はいつもTシャツ/シャツの組み合わせだけど。

    3.パンツ
    穴あきジーンズでもクリンなチノパンでもいいけど、履き心地のいいものを。f(X)の中をウロウロすることになるんだから、とにかく履きやすいものが一番。

    4.靴
    サンダルから汚れた足指の爪がのぞいているなんてのは最低だ。ショッピングモールへ行くんだからそこそこちゃんとした格好をしなくちゃ。スニーカーなら問題なし。履き心地も軽快で見た目もいいしね。

    5.カバン
    ヲタの心得として、ライトスティック、フォトパック・アルバム、さらには公式ガイドブックなんかは必携だ。これを収めるポケットがいくつかあるほうがいい。中くらいのサイズなら十分だと思うけれど、僕なら小さ目のショルダーバッグにする。携帯と財布と煙草が安全に収まればそれでよし。コンパクトなバッグのほうが扱い易いし、なにかと時間の節約にもなる。モタモタしていて良い席を逃してしまう心配もないしね。

    6.アクセサリー
    キミの好みに応じてだけどまずは時計だね。時間が分からずにビンゴに間に合わなかったら悲劇だろう。次に必要なのは帽子かな。ジャカルタの日差しはきついからね。

    7.デオドラント/香水
    最後に大事なのがこれ。アクティブなキミにはマストだね。いつもフレッシュで自信を持って。

    以上のヒントがキミの役に立つことを心から願ってます。余計なお世話だと言わないでね。まあほんのアドバイスだから。じゃ!

  6. Cl4p Trap says:

    This is hilarious, need guide to dress in common sense for fashion style :lol: .

  7. IndraVonFrios says:

    well, i had bad experience during lining up for ticketing, for some reason I cant tell the difference if I were standing in between JKT48 fans or “SLANKERS”…

    cmon guys.. Behave and be- Handsome… LOL

    Nice Article, shud enter the guide book of VVOTA :mrgreen: